KÜFÜR [ Örtmek~Gizlemek ]


... >>> KÜFÜR (الكفر) KELİMESİNİN ANLAM ve MUHTEVASI <<< ... Küfür kelimesi sözlük anlamı olarak ‘örtmek, gizlemek’ demektir. Bu bakımdan eşyayı örttüğü için geceye, toprağı örttüğü için çiftçiye kâfir (örten) denir. ‘’ Bir yağmur örneği gibi; onun bitirdiği ekin ekicilerin, çiftçilerin hoşuna gitmiştir, sonra kuruyuverir, bir de bakarsın ki sapsarı kesilmiş, sonra o, bir çer çöp oluvermiştir.’’ (Hadid: 20) Bu ayetin Arapça metninde çiftçi için: لْكُفَّارَا (el kuffâre) denmiştir. Yani sözlük anlamı ile kullanılarak, tohumu toprak ile örttüğünden çiftçiye böyle hitap edilmiştir. Istılahî anlamı ise: Allah’ın (cc) ayetlerini inkar etmek, örtbas etmek, yalanlamak, yüz çevirmek gibi amellerdir. Küfür imanın zıttıdır. Küfür ameli söz ile de fiil ile de işlenebilir ve bu amel sahibini kâfir yapar. Ayrıca bu hal üzere ölen kişi ebediyen cehennemde kalır. Allah’ın ayetlerini, kanunlarını beğenmemek, onlar hakkında ileri geri konuşmak, O’nun dini ve ayetleri ile alay etmek, Peygamberlerin ve gönderilen kitapların tümünü veya bir kısmını inkar etmek gibi fiiller de küfür kapsamına girer. Şirk ile küfür arasında pek bir fark yoktur. Aralarında ki fark, küfrün genel, şirkin ise özel olmasıdır. Bu bakımdan her şirk ameli küfür, fakat her küfür ameli şirk olmayabilir. Şirk, Allah’a (cc) isim, sıfat ve zatında ortak edinmek, ortak koşmak durumlarında meydana gelir. Küfür ise, kişiyi islam dininden çıkartan tüm inanç çeşitlerine, eylem ve söylemlere denir. Küfür olan inançlardan birisi de, şirk koşmaktır. Örnek olarak Allah’tan başkasının kanunlarına itaat ederek egemenlik hakkını insanlarda görmek şirk’tir buda küfür olan bir inançtır. Fakat ahreti inkar etmek ise şirk yani Allah’a ortak koşmak değil, küfürdür. ‘’Kâfir olup küfründe ısrar ederek bu halle can verenler yok mu! Allah’ın lâneti de onlara, meleklerin lâneti de, bütün insanların lâneti de.’’ (Bakara: 161) Bu ayetin tefsirinde Mevdudi şöyle der: ‘’ “Küfr” kelimesinin Arapça’da sözlük anlamı “gizlemek” demektir. Zamanla bu kelime Hakk’ın gizlenmesi ve daha sonra da reddedilmesi anlamında, imanın karşıtı olarak kullanılmaya başlanmıştır. İman, inanmak, kabul etmek ve boyun eğmek demektir; Küfr ise, inanmamak, reddetmek ve karşı çıkmak anlamlarına gelir. Kur’an’a göre bir kimse şu durumlarda küfr işlemiş olur: 1) Kişi Allah’a tamamen inanmaz, O’nu Yüce Otorite, kendisinin ve tüm evrenin mutlak hâkimi veya ibadet edilecek tek mâbudu olarak kabul etmezse, 2) Allah’ın varlığını tasdik eder, fakat hakikat ve kanun’un ilmi hakkında O’nun emir ve hidayetini kaynak olarak kabul etmezse, 3) Kişi ilke olarak Allah’ın hidayetini (Vahy) kabul ettiği halde, Allah’ın hidayet ve emrini birlikte gönderdiği peygamberleri reddederse, 4) Belirli bir veya bir grup elçiyi kabul edip, arzu ve istekleri doğrultusunda diğerlerini kabul etmezse, 5) Kişi, İslâm inancının tümünü veya bir kısmını, İslâmî hayat tarzını veya peygamberlerin öğretilerini inkâr ederse, 6) Kişi eğer bunların tümünü teoride kabul eder de, Allah’ın emirlerini pratikte kasten çiğner, bu hal üzere devam eder ve teslimiyet yerine isyan dolu bir hayat seçerse. Yukarıdaki tüm düşünce davranış şekilleri Allah’a karşı isyandır ve Kur’an’a göre küfr’dür. Yukarıdaki kullanımlarının yanı sıra Kur’an, bazen küfrü sadece nankörlük anlamında da kullanır. Çünkü Allah’ın verdiği yetenek ve organları O’nun isteği dışında kullanmak ve kendisine nimet verene karşı asi olmak nankörlükten başka bir şey değildir. Küfr’ün bu tanımından onun genelde sanıldığı gibi küçültücü ve aykırı bir anlamda kullanılmadığı anlaşılacaktır. Müslümanlar inanmayanları kâfir diye adlandırdıklarında bir gerçeği dile getirmektedirler.’’ Küfrün çeşitlerinden bazıları şunlardır: Kişinin; .İnkar etmemesine rağmen İslam’ın her hangi bir hükmünü beğenmemesi . İslam şeriatini beğenmemesi .Zamana ve çağa uygun olmadığını düşünmesi .Demokrasi veya İslam dışı farklı bir otoritenin en güzel yönetim biçimi olduğuna inanması .Allah ve Resulünün herhangi bir ayeti veya hadisi ile alay etmesi .Allah ve Resulünün herhangi bir ayetini veya hadisini küçümsemesi .Gönderilen Peygamberlerin tamamını veya bir kısmını inkâr etmesi .Gönderilen kitapların tamamını veya bir kısmını inkâr etmesi .Allah’ın insandan istemiş olduğu bir yaşam biçimi mevcutken, kişinin bunu önemsemeden kendisine, Kur’an’a ve Sünnete muhalif bir yaşam tarzı belirlemesi .Gündelik yaşamda, anlaşmazlıklarda, kişinin hayatı ile ilgili belirleyeceği meselelerde, Allah ve Resulünün emir ve yasaklarını baz almayarak onları önemsememesi , heva ve hevesler doğrultusunda bir yön çizmesi Gibi amel ve inançları küfür kapsamına girer ve kişiyi kâfir yapar.

Ashab-ı Tevhid Facebook Kullanıcısı Tarafından Kullanılmaktadır. Misyonumuz; yer yüzündeki tüm insanların kullara kulluk etmelerini engelleyerek, yalnız Allah'a (cc) kul olmalarını sağlamaktır.
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol